Beauty

The Rise of Water-Free Beauty

Dec 16, 2019

The Rise of Water-Free Beauty

When we think of sustainability in regards to beauty, most of us think about toxic-free makeup or skincare. But do you ever stop and wonder how much water it took to make one of your beloved products? With green beauty brands rising consumers are becoming a lot more conscious than they ever have in regards to harsh chemicals but what about water consumption? The World Wildlife Fund has estimated that by 2025 two-thirds of the world’s population may face water shortages, and ecosystems around the world will suffer even more.

As the beauty space starts to deepen their understanding about more sustainable options, one thing we’ll start to see and hear more about is water consumption. What does water consumption and beauty have in common? It’s used in hundreds of thousands of beauty products. Being conscious about how much water you use in a day (shower, washing hands, doing dishes, etc) is a great start, but we also really need to start thinking about how much H2O we use in our day-to-day personal care items.

The trend of water-less beauty has been in the works for a little over a year now with companies like L’Oreal and Unilever have pledged to eventually reduce their water footprint in the coming years to different degrees. And while that’s great, what’s exciting right now are these smaller companies that are able and willing to implement actionable change right now. A notable brand that hit the scene is Vapour Beauty, who just relaunched their reformulated line alongside new, eco-friendlier packaging (https://vapourbeauty.com/pages/environmental-respect). Their new line encompasses 97% of their products being produced without water, and 100% of their lip and cheek products are water free. Next is a Pinch of Colour who’s entire line is 100% water free. Though major beauty brands are far from becoming water-free or water-reduced, it’s small brands like this that are really paving the way for global industry change.

Below we’ve rounded up some brands and products who are trailblazing the way in water-free beauty arena:

1. Vapour Beauty Lip Nectar
2. LOLI Beauty Plum Elixir
3. Cocokind Skin Butter
4. Pinch of Colour Honey Glow Waterless Balm
5. Cocokind One For All Balm
6. Kate McLeod Daily Stone




美容に関するサステナビリティ、と耳にすると、私たちのほとんどはトキシックフリーなメイク用品や基礎化粧品を思い浮かべると思います。しかしながら、あなたのお気に入りの製品を作るのにどれくらいの水が使用されているのか、という事について、考えてみた事はありますか? グリーンビューティーブランドの増加により、消費者は過度な化学物質に関して以前よりもずっと意識するようになっていますが、果たして水の消費についてはどうでしょうか。 世界野生生物基金は、2025年までに世界人口の3分の2が水不足に直面し、世界中の生態系がさらに深刻な状況に陥ると推定しています。

美容関連の分野でサステナブルな選択肢についての理解を深め始めると、水の消費量に関しても多くの情報を得るようになります。 水の消費と美しさの共通点は何でしょうか? 水は、数十万の美容製品で使用されています。例えば 一日にどれだけの水を使用しているのか知ること(シャワー、手を洗う、料理をするなど)は素晴らしいきっかけになると思いますが、日々のパーソナルケアで使用する製品にまつわるH2O消費量についても考え始める必要があります。

L’Orealおよびユニリーバのような企業では、ウォーターレスビューティーのトレンドが1年以上も前から始められています。今後数年間で最終的に水の使用方法をさまざまな角度から削減することを宣言しました。 それはとても素晴らしいことですが、今エキサイティングなことは、今すぐに状況改善にむすびつく行動をおこすことができる中小企業です。このような面で注目すべきブランドはVapor Beautyで、エコフレンドリーな新しいパッケージと共に再編されたラインを発表しました。 彼らの新製品の97%はウォーターフリーで生産されており、リップとチークに関する製品については100%ウォーターフリー生産です。 次は、ピンチオブカラーで、生産ライン全体が100%ウォーターフリーです。 主要な美容ブランドは、ウォーターフリーや水の削減には程遠いものの、このような小さなブランドは、世界的な業界の変化への道を切り開いています。

以下に、ウォーターフリー美容の分野で先駆者となっているいくつかのブランドと製品をまとめました:

1. Vapour Beauty Lip Nectar
2. LOLI Beauty Plum Elixir
3. Cocokind Skin Butter
4. Pinch of Colour Honey Glow Waterless Balm
5. Cocokind One For All Balm
6. Kate McLeod Daily Stone