Beauty

Thirteen Lune is Your One-Stop Shop for Inclusive Beauty and Beyond

Jan 15, 2021

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With America’s racial awakening that erupted in May 2020, every industry had a wake-up call. Numerous retailers were called upon to make the 15 percent pledge, which vowed to stock shelves with 15% more Black-owned brands, and the beauty industry was no exception. After learning about the discrepancies that came with racial exclusivity, many media sites began creating lists of “Black-Owned Beauty Business We Ought to Support Now and Always”, and many Black founders saw their sales catapult. Supporting Black or Brown-owned brands can be daunting. It takes a lot of time and research to find these longstanding brands, especially when they’re not being promoted at the same velocity as other White businesses are.

Nyakio Grieco, founder of Nyakio Beauty understands what it’s like to be underrepresented despite her 20 years in the beauty industry. The reality is, Black and Brown founders rarely get shelf space in popular retailers or are sometimes relegated to zones often overlooked by shoppers. As shocking as that may sound, Rate My Investor Report found that only 1% of entrepreneurs backed by VC funding are Black, and 0.2% are Black women. Not to mention, Black-owned founders struggle to receive the same financing and shelf space as their white-passing counterparts.

Being highly aware of this, Nyakio Grieco and Patrick Herning (who’s the CEO of e-commerce apparel site 11 Honore found a solution to the lack of beauty inclusion. An online destination named Thirteen Lune was born.

“Thirteen Lune is an e-commerce destination designed to inspire the discovery of beauty brands created by Black and Brown founders that resonate with people of all colors. It reframes how Black and Brown beauty brands are perceived not only from an industry perspective but also for the consumer giving each brand a platform to educate and engage a wider audience.” – Thirteen Lune

What You Can Expect from Thirteen Lune?:
●Products made by Black and Brown founders that cater and work for all skin tones.
●Products that work for melanated skin but don’t necessarily have to be by a Black founder.
●Beauty via community by uplifting Black and Brown brands while honoring and highlighting the individual stories of creators.
●Forging allyship by being a vehicle for change by including non-Black and Brown owned brands who want to expand their market.

Not only is Thirteen Lune a beauty and community that brings together luxurious and efficacious products for the face, hair, and body- they foster authentic allyship. Thirteen Lune invites non-Black and non-Brown owned brands that want to expand their market and join the inclusive beauty conversation in an impactful way. Thirteen Lune is furthering the conversation by featuring an editorial section named Shop Talk that will highlight in-depth information about each brand and founder found on their site. As of now, you can find 19 and counting brands such as cult beauty favorite Joanna Vargas, Buttah Skin, Dehiya Beauty and more.

In order to reach a point of unity and inclusivity, authentic allyship needs to take place. Beauty products have the ability to transcend race, age, and gender identity which is exactly what Thirteen Lune is building.




2020年5月に勃発したアメリカの人種に関する目覚めにより、すべての業界がそれらをの呼びかけをしました。 多くの小売業者が15%の誓約を行うよう求められ、これは黒人所有ブランドの商品を棚に15%増ストックすることを誓いました。美容業界も例外ではありませんでした。 人種の独占性に伴う矛盾について知った後、多くのメディアサイトは「私たちが今そして常にサポートするのが難しい黒人所有の美容ビジネス」のリストを作成し始めました、そして多くの黒人創設者は売り上げの急上昇を目の当たりにしました。 ブラックまたはブラウンが所有するブランドをサポートすることは困難な場合があります。 これらの長年のブランドを見つけるには、特に他のホワイトビジネスと同じ速度で宣伝されていない場合は、多くの時間と調査が必要です。

Nyakio Beautyの創設者であるNyakio Griecoは、美容業界で20年間働いているにもかかわらず、過小評価されていることを感じています。 現実には、Black and Brown創設のブランドは、人気小売店の棚にスペースを確保することはめったになく、買い物客が見落としがちなゾーンに追いやられることもあります。 衝撃的なことのように聞こえるかもしれませんが、Rate My Investor Reportは、VCの資金援助を受けている起業家の1%だけが黒人で、0.2%が黒人女性であることを発見しました。言うまでもなく、黒人の創設ブランドは、白人のものと同様の資金調達と、棚のスペースを確保する事に苦労しています。

これを強く認識して、NyakioGriecoとPatrickHerning(eコマースアパレルサイト11 HonoreのCEO)は、美容インクルージョンの欠如に対する解決策を見つけ、ThirteenLuneという名前のオンラインが誕生しました。

「ThirteenLuneは、あらゆる色の人々の共感を呼ぶ、ブラックとブラウン創設者によって作られた美容ブランドの発見を刺激するように設計されたeコマースの目的地です。 これは、業界の観点からだけでなく、消費者が各ブランドを教育し、関与させるためのプラットフォームを提供することによって、ブラックとブラウンの美容ブランドがどのように認識されているかを再構成します。」 –サーティーンルーン

ThirteenLuneに何を期待できますか?:
●すべての肌の色に対応し、機能するブラックとブラウン創設者によって作られた製品。
●メラニンを塗った肌に効果があるが、必ずしも黒人の創設者によるものである必要はない製品。
●クリエイターの個々のストーリーを尊重し、強調しながら、ブラックとブラウンのブランドを高揚させることによるコミュニティを介した美しさ。
●市場を拡大したい非ブラックおよびブラウン所有のブランドを含めることにより、変化の手段となることで同盟関係を築きます。

Thirteen Luneは、顔、髪、体に贅沢で効果的な製品をまとめる美容とコミュニティであるだけでなく、本物の同盟関係を育んでいます。 Thirteen Luneは、市場を拡大し、インパクトのある方法で包括的な美容会話に参加したい、黒人でもブラウンでもないブランドを招待しています。 Thirteen Luneは、Shop Talkという名前の編集セクションを特集することで会話を促進し、サイトで見つかった各ブランドと創設者に関する詳細な情報を強調しています。 現在、カルトビューティーのお気に入りのJoanna VargasButtah SkinDehiya Beautyなど。

団結と包括性のポイントに到達するために、本物の同盟が行われる必要があります。美容製品には、人種、年齢、性同一性を超越する能力があります。これはまさにThirteen Luneが構築しているものです。