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These Freezer Tips can Help Save you Money on your Next Grocery Run

May 1, 2020

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Typically when we think of the freezer we think of food that’s not high quality, not as fresh, and not as nutritious. However, any great chef or home cook knows just how important utilizing a freezer is. Throughout this article, I’ll be showing you what to buy frozen, what you can freeze, and what to do with miscellaneous herbs and scraps.

Buy Frozen Produce:
Sure having fresh fruits and vegetables on hand is ideal but the majority of us either don’t have space, don’t have the budget, or won’t consume it fast enough. No matter what anyone says, frozen fruits and vegetables have a place in the kitchen and they can save you a plethora of money. Frozen produce is generally picked at peak ripeness (ensuring the most nutrients) and is flash-frozen right after making it potentially more nutritious than it’s fresh equivalent. Furthermore, frozen produce can potentially contain higher levels of certain nutrients like vitamin C. This is frequently seen in studies that compare frozen produce with its fresh counterparts that have been stored at home for a few days. This study shows that frozen spinach or peas may have more vitamin C than fresh ones that have been stored at home for several days. The takeaway from this is that frozen produce may be equal to or in some cases, more nutritious than fresh produce. Frozen fruit and vegetables are very cost-effective, convenient, and you won’t have to worry about your produce spoiling.

Stash Your Bread and Tortillas Away:
Everyone knows there’s a sweet spot with bread and mold. And in the summer that sweet spot shortens by a lot. There’s nothing worse than buying a fresh loaf of bread, leaving it out on your counter, and seeing that there’s mold days later. The solution for this is simple; if you’re going to be consuming your loaf in a matter of days or 1 week, place in the fridge. If you’re only going to be eating a piece here and there, toss your bag of pre-sliced bread in the freezer and when you’re ready, take out as many slices as you want and either toast or thaw them, and the same goes for tortillas.

Buy Frozen Meat and Seafood:
Freezing meat and seafood is another great way to prolong a shopping trip, especially during times like this where we are meant to be visiting stores less frequently. High-quality frozen meat and seafood are great options for when you want to buy in bulk, or simply don’t have the fridge space to store. Below you will find a freezing guide for meat and seafood along with two incredible meat subscription services.

Beef: Ground beef should be frozen for no more than 3-4 months. Roasts can be stored for 4-12 months, and steaks can be stored anywhere from 6-12 months.

Poultry: When storing a whole chicken or turkey, it can keep up to 1 year without sacrificing quality. Chicken/ turkey thighs, breasts, legs, and wings can be stored safely up to 9 months but the giblets and innards should only be kept in the freezer for 3-4 months. Ground chicken and turkey should only be stored for 3-4 months as well.

Pork: Similar to beef, uncooked pork can last quite a while in the freezer. The roast cuts can be stored from 4-12 months, and chops for 4-6 months.

Seafood: Lean fish such as cod or catfish can be stored for 6-8 months. Fatty fish like tuna and salmon should only be kept frozen for 2-3 months. Shellfish like crab, shrimp, and lobster can be kept for 3-6 months. Cooked fish should only be kept frozen for no longer than 4-6 months and smoked fish should only be kept frozen for 2 months.

Frozen Meat/Seafood Delivery Services (US ONLY):
More commonly there has been an influx of frozen meat delivery companies utilizing subscription-based services for their customers thanks to the wonders of the internet! Companies like Buterbox and Thrive Market make it simple for people who may live in food deserts, or just don’t want to be bothered with going to the store to find high quality, grass-fed, wild-caught proteins.

Save Your Food Scraps:
When you’re making a heavily produce-based meal grab a large container, or a big bag and save your food scraps. Think onion skins, carrot tops, stems of celery, ends of any other veggies. Continue to collect your veggie scraps in the container/bag and store it in the freezer. Once the container is full, make your vegetable stock by boiling all the scraps in a large pot of water, adding salt, pepper, dried or fresh herbs, and ginger in filtered water for about an hour. Be sure to strain the stock and discard your scraps and you’ll be left with a stock you can add to soup bases, cooking grains, etc that you would’ve had to buy otherwise.

Freeze Your Fresh Herbs:
We’ve all been there, bought a bunch of wonderful fresh herbs but they’re somehow going bad faster than we can use them… If this is the case for you, grab an ice cube tray, chop up your herbs, place them in each compartment, add water, and freeze until solid. You can then use them at your leisure for a pop of flavor in your stir-fry’s, soups, smoothies, water, and so on. Or you can just pop them in the freezer and take them out to thaw once you’re ready to use them. Here’s another tip- you can add extra virgin olive oil to the ice cube trays instead of water making it very easy to cook with in the future!

Freeze Extra Broth/Stock:
Have you ever used the majority of a carton of stock/broth but didn’t know what to do with the last ¼ cup and it eventually went bad? Well here’s a little hack- take an ice cube tray and freeze the remaining liquid! When the cubes are completely frozen, transfer to a bag or container. You can use one of these cubes if you need a little flavor enhancer in your stir-frys, rice, etc. And if you want to get even fancier, you can add some of your favorite herbs, fresh or dry to it.




通常、冷凍庫の中身を想像した時、高品質でも新鮮でも栄養素が別段高くもない食品を思い浮かべると思います。 しかし、優れたシェフや家庭料理人は、冷凍庫の中身を利用することが、いかに重要であるかを知っています。 この記事では、何を購入するか、何を冷凍させるべきか、その他のハーブやスクラップをどうするかについて説明します。

冷凍品を購入する:
常に新鮮な果物や野菜を手元に置くのは理想的ですが、私たちの多くは、スペースや予算や消費スピードの関係でそれができません。 でも実際は、誰が何と言おうと冷凍果物や野菜のスペースは確実にキッチンにあり、また節約にも繋がります。 冷凍農産物は、通常、最も熟した時点(最も多くの栄養素が確保されます)で収穫され、新鮮なものよりも栄養価が高い状態で瞬間冷凍されます。さらに、冷凍農産物には、ビタミンCなどの特定の栄養素が高レベルで含まれている事があります。これは、冷凍農産物と自宅で数日間保管した新鮮な農産物を比較した研究でよく見られる結果です。この研究結果は、冷凍ホウレンソウまたはエンドウ豆は、数日間自宅で保管された新鮮なものよりもビタミンCが多いことを示しています。 要は、冷凍された農産物は、新鮮な農産物と同じか、場合によっては、栄養価が高いということです。冷凍果物と野菜は非常に費用対効果が高く、便利であり、農産物の腐敗も心配する必要がありません。

パンとトルティーヤを片付ける:
誰もがパンとカビのスイートスポットがあることを知っています。 そして、スイートスポット発生が大幅に早くなる夏。焼きたてのパンを購入し、それをカウンターに置いておくことで、数日後にカビが発生しているのを見つけることほど悪いことはありません。この解決策は簡単です。パンを数日または1週間で消費する場合は、冷蔵庫に入れます。少しづつ食べる場合は、スライスしたパンを袋に分けて冷凍庫に入れ、好きなだけ取り出し、トーストまたは解凍します。トルティーヤにも同じことが言えます。

牛肉:
牛ひき肉は3〜4か月以上冷凍しないでください。ロースは4〜12か月間保存でき、ステーキは6〜12か月間保存できます。

鶏肉:
鶏肉や七面鳥を丸ごと保存する場合、品質を犠牲にすることなく最長1年間保存できます。鶏肉/七面鳥の太もも、胸、脚、手羽先は9か月まで安全に保管できますが、内臓は3〜4か月間のみ冷凍庫に保管してください。鶏ひき肉と七面鳥も3〜4か月間のみ保管することが出来ます。

豚肉:
牛肉と同様に、未調理の豚肉は冷凍庫でかなり長持ちします。 ローストカットは4〜12か月間、チョップは4〜6か月間保存できます。

シーフード:
タラやナマズなどの痩せた魚は6〜8か月間保管できます。 マグロやサーモンなどの脂肪の多い魚は、2〜3か月間のみ冷凍保存してください。 カニ、エビ、ロブスターなどの貝類は3〜6か月間保存できます。 調理した魚は4〜6か月間のみ冷凍保存し、燻製した魚は 2ヶ月間まで冷凍保存できます。

冷凍肉/シーフードデリバリーサービス(米国のみ):
一般的には、インターネットの素晴らしさのおかげで、顧客向けの予約ベースのサービスを利用する冷凍肉配達会社がどんどん普及しています。ButerboxThrive Marketのような企業は、アクセスが悪い場所に住んでいる人や、単に買い物に行くことが嫌いは人達のために、より高品質なタンパク質を手に入れる事ができるようになりました。

食品スクラップを活用する:
大量に料理を作っているときは、大きな容器または大きな袋を使って、スクラップを保存します。タマネギの皮、にんじんの上の部分、セロリの茎、他の野菜の端などです。コンテナ/バッグに野菜スクラップを集めて、冷凍庫に保管します。容器がいっぱいになったら、大きな鍋ですべてのスクラップを沸騰させ、塩、水、コショウ、乾燥または新鮮なハーブ、生姜を、ろ過した水に約1時間入れて、スープなどに足す野菜のストックを作ります。そうする事でスープのベース材料や調理用穀物をわざわざ購入する必要がなくなります。

新鮮なハーブを冷凍する:
たくさんの素晴らしい新鮮なハーブを購入しましたが、なぜか消費しきる前に思いの他早く劣化してしまいます。もしこのような事が思い当たる場合は、アイスキューブトレイを見つけて、ハーブを切り刻んで、中に入れ、各コンパートメントに水を追加し、冷凍します。 その後、それらを炒め物、スープ、スムージー、水などに使用できます。もう1つアイデアがあります。アイスキューブトレイに、水の代わりにエクストラバージンオリーブオイルを加えると、後で簡単に調理できます。

余分なだし汁やストックを冷凍する:
ストック/だし汁を普段使用しますが、最後の¼カップの処理方法がわからず、結局廃棄してしまった事はありませんか? さて、ここにちょっとしたコツがあります。アイスキューブトレイを見つけて、残りの液体を冷凍します。キューブが完全に冷凍されたら、バッグまたはコンテナに移します。炒め物やご飯などに少し風味のアクセントが必要な場合は、これらのキューブの1つを使用できます。さらに凝ったものにしたい場合は、新鮮または乾燥したお気に入りのハーブを追加します。